30 gru Realizujemy kolejny projekt edukacyjny – tym razem „Kosmiczni hotelarze” wkraczają do akcji!
W dniu dzisiejszym (30.12.2021 r. ) ROTWŚ podpisała umowę na realizację projektu „Kosmiczni hotelarze” dofinansowanego z RPO Woj. Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu to 1 310 736,00 zł, a termin realizacji 01.01.2022 r. – 31.12.2022 r.
W projekcie weźmie udział 75 uczniów i 10 nauczycieli z dwóch szkół, tj. Zespołu Szkół Ekonomicznych w Kielcach, oraz Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku-Zdroju. Szkoły te kształcą m.in. w zawodzie technik hotelarstwa, technik organizacji turystyki, technik usług kelnerskich, technik żywienia i usług gastronomicznych.
W ramach realizacji projektu zaplanowaliśmy dla uczniów:
- kurs barmański
- kurs baristyczny
- kurs kelnerski
- szkolenie z obsługi narzędzi VR i AR (wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości)
- doradztwo zawodowe
- indywidualne zajęcia z coachingu
- staże w restauracjach i hotelach (u członków ROTWŚ)
Nowością w skali regionu będzie wdrożenie wirtualnych pracowni dydaktycznych, które powstaną w ramach realizacji projektu. Szkoły zostaną doposażone w sprzęt do obsługi pracowni wirtualnej
i rozszerzonej rzeczywistości m.in. w komputery do obsługi systemu VR, gogle i manipulatory, telewizor, oprogramowanie VR i AR.
Pracownie wirtualnej rzeczywistości (VR) będą obejmowały bar, salę restauracyjną i kuchnię i będą stanowiły wsparcie w procesie dydaktycznym. Praca w nich opierała się będzie na stworzonym w komputerze świecie wirtualnym, gdzie uczniowie w goglach widzą wszystko jak w miejscu pracy i są w stanie wykonywać wszystkie niezbędne czynności zawodowe. Jest to dobre narzędzie do nauki schematów zachowań. Powstaną również narzędzia rozszerzonej rzeczywistości AR dzięki którym zostaną stworzone modele sprzętu występującego na stanowisku pracy i będą one mogły być analizowane przy użyciu telefonów komórkowych i tabletów.
Projekt zakłada szkolenie nauczycieli z użytkowania sprzętu i oprogramowania.
Programy praktycznych szkoleń zawodowych będą spójne z funkcjonalnością narzędzi VR i AR i dzięki temu można będzie porównać efekty kształcenia tradycyjnego podczas kursów z pracą w pracowniach wirtualnych.